Czas wolny Nurkowy czas wolny

Po 18 latach wracają Mistrzostwa Polski w nurkowaniu!

Ostatnia taka impreza miała miejsce w Polsce 18 lat temu. Mimo że Polacy w zawodach nurkowych odnosili sukcesy (medale mistrzostw Europy i świata), to w kraju zaprzestano organizacji zawodów w randze mistrzostw. Dlatego w 2011 roku, po długiej, kilkunastoletniej przerwie, Oleckie Stowarzyszenie Nurkowe „Amfiprion” wskrzesiło tę ideę.

I i II Ogólnopolskie Mistrzostwa Płetwonurków w Orientacji Podwodnej Olecko 2011 i 2012 były sprawdzianem możliwości organizatorskich oleckiego Stowarzyszenia oraz motywacji startowych zawodników z całego kraju. Dzięki dwóm udanym edycjom imprezy, Zarząd Polskiego Związku Płetwonurkowania wyraził zgodę na organizację w Olecku MISTRZOSTW POLSKI PŁETWONURKÓW W ORIENTACJI PODWODNEJ. Tym sposobem, po 18-letniej przerwie, grono arbitrów wyłoni w poszczególnych konkurencjach nowych Mistrzów i Mistrzynie Polski!

KONTAKT, 1 dzień (10 sierpnia 2013 r.):

Trasa składa się z boi startu i 5 punktów orientacyjnych (drewniane krzyże, tyczki). Ostatni punkt stanowi jednocześnie metę. Długość trasy wynosi 650 m. Zawodnicy poruszają się po trasie w ciągu określonego limitu czasu i mają za zadanie pokazać, że znaleźli każdy z punktów orientacyjnych poprzez pociągniecie lub zakręcenie boi. Najlepiej, gdy pokonają całą trasę jak najszybciej i gdy znajdą wszystkie tyczki. Od tych dwóch elementów jest uzależniona ocena startu zawodnika.

GWIAZDA, 2 dzień (11 sierpnia 2013 r.

Trasa składa się z pięciu boi startu, 5 boi opływowych i 5 boi orientacyjnych. Ostatnia boja jest metą. Długość trasy wynosi 600m. Zawodnicy muszą płynąć (pod wodą) wokół boi opływowych w każdym przypadku i znaleźć kolejną boję orientacyjną w określonym limicie czasu. Zaznaczają swoją obecność na punkcie prze pociągnięcie lub obrócenie boi. Opłynięcie boi opływowych musi być wykonane poprawnie, a gdy zawodnik ominie boję nieprawidłowo, jest wyciągany z wody przez sędziego trasy, w chwili gdy znajduje się w pobliżu następnego punktu orientacyjnego. Nazwa konkurencji wynika z rozstawienia bojek na jeziorze w kształcie gwiazy. Miejsce zawodnika uzależnione jest od szybkości pokonania trasy oraz od prawidłowo ominiętych boi i znalezionych tyczek.

KONKURENCJA DRUŻYNOWA WARIANT A

KONKURENCJA DRUŻYNOWA, 2 dzień (11 sierpnia 2013 r)

Drużyna składa się z 3 zawodników. Trasa zawiera boje startu (1-4), punkty orientacyjne A1 i A2, punkt orientacyjny B i długą 32 metrową linię mety.Ze startu nr 1 płynie pierwszy zawodnik, ze startu nr 2 zawodnik 2-gi, obaj płyną pod wodą do spotkaniowego punktu A1. Podobnie zawodnicy 3 i 4 płyną do swojego spotkaniowego punktu A2. Z punktów A1 i A2 pary płyną do punktu B. Gdy już cała czwórka jest razem wspólnie wracają na metę i najlepiej gdy trafią w punkt zerowy mety.

Więcej informacji znajdziecie tutaj oraz na profilu oleckiego “Amfipriona

Źródło: Organizator

Czytaj także

Wgrywam....

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dalsze korzystanie ze strony oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Zgadzam się Czytaj dalej

Loading...
X
X