Nie wiesz jak przygotować baner reklamowy? Zostaw to nam, a my zadbamy aby twoja kampania byla najbardziej skuteczna.
Właściwe miejsce do umieszczenia naszej reklamy, to zaledwie część sukcesu. Jego kolejnym, niezwykle ważnym elementem, jest właściwy przekaz i odbiór tego przekazu przez potencjalnego klienta. Aby nasz reklama odnosiła najlepsze rezultaty, powinniśmy się zastosować do wzoru:
odpowiedni bodziec + odpowiednia emocja = najlepszy wynik
Właściwym bodźcem, który zwiększy efektywność naszej reklamy, nazywamy wszelkie bodźce tzw. promocyjne, np.: oferta specjalna, darmowe próbki, dyskonty, rabaty, bezpłatna dostawa.
Ich skuteczność możemy zwiększyć, dodając czynnik, który sam w sobie, bez wsparcia bodźcem promocyjnym, nie wykazuje się wielka skutecznością. Chodzi tu o odwołanie się do emocji, które samo w sobie nie przynosi pożądanych rezultatów, ale w połączeniu cieszy się dużo większym zainteresowaniem internautów.
Dlatego oferując klientowi coś wartościowego, powinniśmy zadbać o wprowadzenie go w dobry nastrój, gdyż wywrze to zdecydowanie lepszy efekt.
Poniższe zestawienie wykonane przez International Cultic Studies Association (ICSA) prezentuje skuteczność banerów, zawierających określone elementy i ich „klikalność” podaną w %:
Bodźce promocyjne + pozytywne emocje = skuteczność 0.289%
Brak bodźców promocyjnych + brak pozytywnych emocji = skuteczność 0.223%
Bodźce promocyjne + brak pozytywnych emocji = skuteczność 0.128%
Brak bodźców promocyjnych + pozytywne emocje = skuteczność 0.101%
Na podstawie tych wyników, widzimy, że najlepsze zestawienie daje prawie trzykrotnie lepszy rezultat, a więc jest trzykrotnie skuteczniejsze.
Pamiętajmy jednak, że powyższe elementy, zwiększają skuteczność reklamy, stanowiąc jej uzupełnienie. Dlatego traktujmy je tylko jako wskazówki, pomocne przy uzyskiwaniu lepszych wyników. Najważniejszą rzeczą w naszym banerze jest jego treść, a ta, powinna zmuszać oglądającego do interakcji. Pytania w niej zawarte, powinny być celne, ale krótkie. Stwierdzenia, muszą nakazywać internaucie natychmiastowe podjęcie określonych działań. Nade wszystko należy unikać zbędnych informacji.
Elementami, które nie pozostają bez znaczenia, przy podnoszeniu skuteczności naszej reklamy, to rozmiar baneru i jego interaktywność. Im większa powierzchnia pola reklamowego tym większa jest, przypadająca na nie liczba kliknięć. Podobnie atrakcyjność przekazu podnosi jego interaktywna forma. Banery animowane, charakteryzują się nawet dwukrotnie większym zainteresowaniem.