Każdy sposób na reklamę jest dobry, pod warunkiem, że jest skuteczny. Reklama jest skuteczna, gdy trafia do właściwego klienta oraz gdy pozwala na szybkie dotarcie klienta do informacji o reklamowanym produkcie lub usłudze. Właśnie takie możliwości daje reklama w internecie. Dodatkowo można osiągnąć korzyści, jakich nie da się osiągnąć przy zastosowaniu tradycyjnych mediów reklamowych:
- Tworzenie wizerunku nowoczesnej firmy – firmy obecne i reklamujące się w internecie postrzegane są jako bardziej nowatorskie,
- Skuteczność -Internet pozwala na dokładne zdefiniowanie grupy docelowej i dotarcie do niej ze ściśle zindywidualizowanym przekazem reklamowym.
- Internet to dynamicznie rozwijające się medium – internet już wyprzedził radio pod względem potencjału reklamowego i bardzo szybko zbliża się do pozycji lidera, zajmowanej przez telewizję.
- Interaktywność reklamy – Internet umożliwia bezpośredni i natychmiastowy kontakt klienta z reklamującą się firmą. Kliknięcie na reklamę prowadzi użytkownika od razu na stronę reklamowanego produktu, zwiększając do maksimum szansę na pozyskanie klienta.
- Łatwość manipulacji przekazem – użycie Internetu pozwala na bieżące uaktualnianie cennika i innych informacji o firmie. Przygotowanie reklamy trwa krócej niż przy innym tradycyjnym medium i jest znacznie tańsze.
- Ciągły kontakt z Klientami – dwukierunkowa komunikacja pomiędzy użytkownikami sieci. Firma ma w związku z tym niepowtarzalną szansę na wykorzystanie własnej witryny w celu skupienia wokół niej zainteresowanych grup użytkowników. Mogą oni swobodnie wymieniać opinie i poglądy na temat jakości produktów firmy lub jej działalności. Umożliwienie internautom takich opcji kształtuje wzmocnienie pozytywnego wizerunku firmy w oczach potencjalnych klientów.
- Dostępność reklamy – siła reklamy internetowej wynika przede wszystkim z jej dostępności 24 godziny na dobę, 365 dni w roku w każdym miejscu na ziemi. Niezwykle istotnym elementem reklamy online jest niski koszt jej zamieszczenia oraz trwałość.