Dowiedz się, co się dzieje jeśli masz do czynienia z wypadkiem nurkowym: Infolinia DAN i Centra Alarmowe
DAN prowadzi światową sieć linii alarmowych dla nurków. Obsługuje je personel medyczny, odpowiednio przeszkolony do postępowania w nagłych wypadkach, który wspierany jest przez pozostającą w ciągłym pogotowiu sieć specjalistów z dziedziny hiperbarii.
Postępowanie podczas wypadków i kryteria obowiązujące przy zbieraniu informacji, podlegają usystematyzowanym procedurom, tworząc wysokie standardy DAN.
DAN International na bieżąco prowadzi i uaktualnia listę ponad 500 ośrodków i specjalistów z zakresu medycyny hiperbarycznej na całym świecie.
Pięć głównych centrów alarmowych, rozlokowanych jest w: Europie, USA, Australii, Japonii i Południowej Afryce. Dodatkowo na terenie działalności DAN Europe, funkcjonuje sieć lokalnych centrów alarmowych, obsługujących odpowiednio poszczególne strefy językowe, których działania koordynowane są przez DAN Europe Hotline i IDAN Network.
Oto jak rozwijają się wydarzenia, po otrzymaniu przez DAN Europe Hotline, zgłoszenia o wypadku:
Powiadamiane jest krajowe centrum alarmowe (jeżeli takowe istnieje) i to ono prowadzi całość działań, według protokołów DAN Europe. Jeżeli nurek znajduje się za granicą i kontaktuje się z DAN, natychmiast łączony jest ze specjalistą z tego samego kraju, bądź mówiącym w tym samym języku. Ma to na celu uzyskanie jak najszybszej i najbardziej efektywnej komunikacji oraz uniknięcie pomyłek wynikających z nieporozumień językowych.
W przypadku, kiedy nie ma możliwości przekazania sprawy dla krajowego centrum alarmowego, całość prowadzona jest bezpośrednio przez DAN Europe Hotline.
Aby stale zapewniać odpowiednią pomoc medyczną, zwłaszcza w odizolowanych i odległych częściach świata, zespoły ratownicze DAN, współpracują z różnymi służbami i grupami ratunkowymi. Ma to na celu zapewnienie ich członkom nauki niezbędnych umiejętności, procedur postępowania i technik medycznych, adekwatnych do sytuacji z jaką mają do czynienia.