Naukowcy odkryli głębinową rybę ze stopami! – video

Dodane przez Rafał Jędrzejowski Październik 10, 2018 19:17

Naukowcy odkryli głębinową rybę ze stopami! – video

O tym jak niezwykłe stworzenia żyją w niezbadanych głębinach mórz i oceanów, często możemy się tylko domyślać. Wszak do tej pory udało nam się odsłonić jedynie ułamek tego, co skryte jest pod taflą wody. Wyobraźnię rozbudzają kolejne odkrywane gatunki, które zachwycają i zadziwiają swoją budową, kształtem i ewolucyjnym przystosowaniem, do życia w niezwykle wymagającym środowisku.

Nic więc dziwnego, że kolejne odkrycia gatunków z oceanicznej głębi, potrafią wzbudzać olbrzymie zainteresowanie i zdziwienie większości ludzi. Tak właśnie jest w przypadku najnowszego gatunku, zlokalizowanego przez amerykańskich naukowców z National Oceanic and Atmospheric Administration.

000Frogmouth2

Podczas poszukiwań prowadzonych przez podwodny pojazd Okeanos, w kanionie Mona u wybrzeży Puerto Rico, badacze wchodzący w skład ekspedycji NOAA, zebrali dokumentację dotyczącą ryby chodzącej po dnie przy pomocy odnóży, wyglądających jak stopy!

Gatunek ten to Pink Frogmouth, Chaunax pictus. Jest to rodzaj żabnicy, który używa zmodyfikowanych płetw by „chodzić” po morskim dnie.

„Ta ryba żyła tu tak długo, że jej płetwy zmieniły się w coś bardziej użytecznego – stopy. Pomagające w poruszaniu się po dnie.”

Pink Frogmouth występuje na głębokości pomiędzy 200-978 metrów i została udokumentowana zarówno na Atlantyku, jak i na Morzu Śródziemnym. Ta niezwykła chodząca ryba odżywia się wyłącznie krewetkami.

Źródło: educateinspirechange.org