Jak fotografować superbohaterów pod wodą

Dodane przez Tomasz Andrukajtis Czerwiec 17, 2018 12:49

Jak fotografować superbohaterów pod wodą

Zanurzamy się pod wodę z ambasadorem marki Ikelite – Kenem Kieferem, aby dowiedzieć się, w jaki sposób pracuje i jak udało mu się uchwycić wspaniałe kadry z niektórymi z jego ulubionych superbohaterów.

„Zawsze byłem wielkim fanem superbohaterów. Od czytania komiksów, przez oglądanie serialu o Batmanie w TV, aż po współczesne wspaniałe produkcje. Po prostu ciągle nie mam dość. Kiedy więc zobaczyłem u mojego przyjaciela super realistyczny kostium Iron Mana, natychmiast zapytałem – czy to coś można zmoczyć? Odpowiedź brzmiała „nie”, wszystko z uwagi na elektronikę i dużą ilość metalowych elementów, ale powiedział, że ma kostium Spidermana, który zaprojektował i wykonał tak, że spokojnie można go zanurzyć w wodzie! Podczas gdy planowaliśmy, co możemy zrobić z tym pomysłem, on poszedł dalej i stworzył dla swojej dziewczyny, kostium superbohaterki Black Cat – byłej dziewczyny Spidermana. Tak zapoczątkowana została naprawdę niesamowita sesja fotograficzna! – Ken Kiefer.

1

Jaki aparat, obiektyw i ustawiania wykorzystałeś ?

Wszystkie zdjęcia zrobiłem aparatem Canon EOS 5DS z prostoliniowym obiektywem Canon EF 11-24 mm f/4L USM. Za każdym razem przy czułości ISO 100 i czasach otwarcia migawki między 1/160 a 1/200. Otwory wahały się ogólnie między f/5,6-f/18, w zależności od położenia słońca i efektu, który próbowaliśmy osiągnąć.

2

Korzystasz ze scenorysu, czy bardziej idziesz na żywioł?

Nigdy dotąd nie korzystałem ze scenorysu. Mamy listę ujęć z pomysłami i zdjęciami referencyjnymi z boku basenu, by pobudzić kreatywność i pracować nad autentycznymi pozami. Prawie wszystkie początkowe pomysły kończą się pojawieniem czegoś nowego, gdy już zaczniemy pracę. Niektóre rzeczy dobrze wychodzą pod wodą, a inne nie. Przy tego typu zdjęciach jest wiele eksperymentowania.

3

Czy kolorowe kostiumy i jasne światło otoczenia utrudniało edycję tych zdjęć?

Z niecierpliwością czekaliśmy na słoneczny dzień, tak, aby kostiumy naprawdę zaczęły wyglądać jak komiksowy superbohater. Następnie użyłem kilku lamp błyskowych na pełnej mocy, aby wyrównać światło słoneczne pod spodem modeli.

4

Jaka jest różnica w podejściu do pracy w odkrytych basenenach w porównaniu do basenów krytych?

Kryte baseny są zazwyczaj bardzo słabo oświetlone. Uważam, że jest to najbardziej atrakcyjne wizualnie w takich warunkach, aby dobrze oświetlić modela i wyciągnąć go na główny plan zdjęcia.

Na zewnątrz można uzyskać tańczące promienie słońca lub grę światła/ciemności w pochmurne dni, które dodają głębi i tekstury do tła. Pracowałem raz podczas olbrzymiej ulewy i dostałem kilka naprawdę interesujących zdjęć z deszczem uderzającym o powierzchnię wody.

5

Jesteś utalentowanym fotografem podwodnym. Jaki jest twój ulubiony obiektyw do tego typu zdjęć?

W takich przypadkach, jak sesja ze Spidermanem, zawsze sięgam po naprawdę szerokie soczewki prostoliniowe do fotografii modelowej, z kolei obiektywy typu rybie oko wybieram do fotografowania rekinów lub dużych zwierząt. Lekki łuk obrazu z rybim oku może dodać niechciane krzywe do obszarów modeli. W basenie często korzystam z Canona 16-35 mm lub 11-24 mm.

6

Czy uważasz, że praca w basenie pozwala trzymać się w najwyższej formie i podnosi jakość zdjęć robionych w wodach otwartych?

Podobnie jak w przypadku każdej innej aktywności lub korzystania ze sprzętu, kluczowe znaczenie ma powtarzalność. Częste używanie mojej podwodnej obudowy i lamp, w w dużym stopniu poprawiło wszystkie aspekty mojej fotografii. Czuję się komfortowo z każdą funkcją i przyciskiem na moim sprzęcie, a robienie zdjęć w tak różnorodnych warunkach, pomogło przygotować się na wiele sytuacji.

Za każdym razem, gdy fotografuję rekiny lub krokodyle, znajomość panelu kontrolnego aparatu jest nieoceniona. W takim przypadku nie można oderwać wzroku od dużego drapieżnika, więc znajomość z obudową pomaga zachować bezpieczeństwo i jednocześnie wprowadzać niezbędne korekty, aby uzyskać najlepszy obraz.

7

Jakie są wymagania względem dobrego modela w fotografii podwodnej?

Praca jako model pod wodą jest dosyć trudna. Podczas tej siedmiogodzinnej sesji, Alex starał się oddychać pomiędzy zdjęciami przez mokrą lycre. Zwykle część powietrzna nie jest trudna, ale prawie wszystko może stanowić wyzwanie pod wodą. Próba przekazania naturalnej mimiki i ułożenia ciała, bez nadmiernego naprężenia lub napięcia, wymaga wysokiego poziomu komfortu w wodzie.

Naprawdę trudne i to dla każdego, jest zachowanie pod wodą otwartych oczu i spokojnego zrelaksowanego nastawienia. A wstrzymywanie oddechu bez policzków jak u chomika lub nienaturalnego ułożenia ust, wymaga sporo praktyki. Moja żona Kimber jest nieoceniona w pracy z modelami, ponieważ była po obu stronach kamery. Kiedy fotografujemy przekazywanie informacji w obie strony jest bezcenne dla końcowego wyniku.

8

Zapraszamy śledzenia pracy Kena Kiefera na jego fanpage.

Artykuł w oryginale pojawił się na stronie IKELITE.

Foto: Ken Kiefer

Nurek Tech intext
Dodane przez Tomasz Andrukajtis Czerwiec 17, 2018 12:49

Dołacz do nas na Facebooku

Nadchodzące imprezy nurkowe

Lipiec , 2018

Sortowanie

Brak wydarzeń