Akcesoria Aktualności Czas wolny Nurkowy czas wolny Sprzęt

Skuter nurkowy Sea Voyager SV7 – Seaengeenering podnosi poprzeczkę?

Największą niespodzianką jaka spotkała nas na Festiwalu Nurkowania Wrakowego w Łodzi, było pojawienie się ekipy Seaengeenering i prezentacja skuterów nurkowych SV 7. Urządzenie już samym wyglądem przyciąga uwagę, jednak kiedy zaczniemy zagłębiać się w kolejne detale i parametry… robi się jeszcze ciekawiej. Zanim zaprezentujemy wam wywiad z Piotrem Lelito – prezesem Seaengeenering, przygotowaliśmy kilka informacji o sprzęcie, który w najbliższym czasie może poważnie zamieszać na rynku.

Nowy DPV SV7 posiada szereg ciekawych i unikalnych rozwiązań, nie spotykanych do tej pory wśród konkurencyjnych produktów. To właśnie parametry i rozwiązania zastosowane w Sea Voyagerze w połączeniu z ceną sprawiają, że warto mu się bacznie przyglądać i koniecznie trzeba będzie się wybrać choć raz na imprezę typu Demo Days, gdzie obecna będzie ekipa Seaengeenering.

Skuter 06.35

Przechodząc do do rzeczy – SV7 to pierwszy skuter nurkowy, którego silnik pracuje w pełnym zanurzeniu. Zastosowanie takiego rozwiązania całkowicie ogranicza przecieki przez wał napędowy, a także konieczność stosowania drogich i awaryjnych uszczelniaczy. Dodatkowo eliminuje nagrzewanie się wnętrza oraz umożliwia pracę na znacznie większych głębokościach i z dużo większą mocą silnika.

Co do konstrukcji, to skuter jest wyjątkowo lekki i zwrotny. Dzięki temu jest idealnym „partnerem” w dalekich nurkowaniach, zarówno rekreacyjnych jak i technicznych. Wszystkie komponenty SV7 wykonane są na linii produkcyjnej w zakładach lotniczych, ze specjalnych stopów aluminium oraz technopolimerów. Gwarantuje to najwyższą jakość i precyzję wykonania, widoczną już na pierwszy rzut oka.

Skuter 06.36

Ciekawą nowinką jest wyświetlacz parametrów. SV 7 praktycznie jako jedyny na rynku pozwala na pełną, ciągłą i komfortową kontrolę parametrów pracy. Wyposażony jest w duży, kolorowy wyświetlacz O-LED umożliwiający stałą obserwację najważniejszych dla użytkownika informacji – w wersji podstawowej biegu, stanu rozładowania akumulatora i szeregu komunikatów informacyjnych.

Obsługa DPV stworzonego przez specjalistów z Seaengeenering również jest nietypowa. Skuter posiada bowiem obustronną, wygodną rączkę z wbudowanymi przyciskami uruchamiającymi skuter oraz ergonomiczny przycisk wielostopniowej regulacji prędkości. Zwolnienie rączki powoduje natychmiastowe zatrzymanie się skutera, a jej uchwycenie łagodny wzrost prędkości do poprzednio ustawionej. Przycisk nastawy prędkości umożliwia ustawienie jednej z 9 prędkości płynięcia i wygodnie, intuicyjnie obsługiwany jest kciukiem. Wszelkie zmiany odbywają się bardzo płynnie, bez szarpnięć.

DPV8

W ramach zasilania zastosowano również niespotykane do tej pory rozwiązanie – akumulatory litowo-jonowe najnowszej generacji. Charakteryzują się one dużą pojemnością, wytrzymałością na ciężkie warunki pracy i stosunkowo krótkim czasem ładowania. Wbudowany balancer, wewnętrzny układ kontroli akumulatora oraz zewnętrzne gniazdo ładowania pozwala na ładowanie akumulatora bez rozbierania skutera. Duża pojemność umożliwia przekraczanie dotychczasowych barier, ograniczających nurkowanie.

Precyzyjne wskazanie poziomu naładowania akumulatora i pozostałych parametrów pracy, wydzielony wyłącznik bezpieczeństwa, dokładne wskazanie trybu pracy, zabezpieczanie przed przypadkowym włączeniem, wygodny uchwyt do przenoszenia, dedykowany stojak, możliwość ładowania bez rozbierania czy elektronika zabezpieczająca, to tylko niektóre elementy zwiększające bezpieczeństwo i komfort użytkowania.

Już niebawem będziecie mogli się dowiedzieć od nas znacznie więcej o Sea Voyagerze, gdyż wkrótce będziemy mieć możliwość przetestowania nowej polskiej mysli technologidznej, w zimnych wodach norweskiej jaskini Plura!

sv7seaengeenering

Specyfikacja:

  • model: SV7
  • bateria: Li-Ion
  • pojemność: 770 Wh
  • prędkość maksymalna: 1,45 m/s
  • maksymalna głębokość: 200 m
  • uciąg statyczny: 260 N
  • czas pracy na maksymalnej prędkości: 70 min.
  • zasięg na maksymalnej prędkości: 5,5 km
  • czas pracy na nominalnej prędkości: 120 min.
  • średni czas ładowania: 3,5 godz.
  • długość: 912 mm
  • szerokość: 360 mm
  • wysokość: 454 mm
  • średnica korpusu: 160 mm
  • waga (z baterią): 16 kg
  • wyporność: neutralna
  • temperatura pracy: -10 do +45ºC

Cena: ~15.000 PLN

.

.

Źródło: Producent    foto:Jacek “Yaca”Majek

Czytaj także

Wgrywam....

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dalsze korzystanie ze strony oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies. Zgadzam się Czytaj dalej

Loading...
X
X