Polski producent skuterów nurkowych Seacraft, poinformował o wprowadzeniu na rynek nowego produktu. Jest nim system oświetlenia SLS2 dedykowany do jednostek DPV.
Dawno już minęły czasy, gdy jedyną funkcją jaką pełnił skuter nurkowy, było zapewnienie dodatkowego napędu i zwiększenie możliwości eksploracyjnych. Oczywiście jest to nadal główne zadanie każdej jednostki DPV, ale już nie jedyne.
Przez lata twórcy rozwijali skutery pod względem oferowanej mocy, pojemności akumulatora, zmniejszenia ich wagi i zwiększenia odporności całej konstrukcji. Teraz jednak wkroczyliśmy w nową erę. Dziś konstruktorzy i inżynierowie głowią się nad tworzeniem i implementowaniem kolejnych funkcjonalności, które pozwolą uczynić z ich skuterów narzędzia bardziej kompletne.
Nie bez znaczenia jest tu również głos samych użytkowników. Na przestrzeni ostatnich 10 lat skutery dpv znalazły uznanie w oczach nurków i na dobre zadomowiły się w naszej rzeczywistości. Wraz z ich popularyzacją pojawiły się kolejne sugestie, przeróbki i udoskonalenia, pozwalające rozwijać istniejące modele. A głos użytkownika, to coś, czego żaden rozsądny producent nie będzie lekceważyć.
Bezpieczne korzystanie ze skutera nurkowego wymaga odpowiedniej widoczności. Kiedy otoczenie robi się ciemno, mocne reflektory wspierają orientację nurka i sprawiają, że jest bardziej widoczny dla zespołu. Dlatego, dla wielu osób montaż systemu oświetlenia na skuterze DPV zawsze wydawał się naturalny, ponieważ postrzegają swoje jednostki jako użyteczne narzędzie i towarzysza eksploracji również w ciemności – czytamy na stronie internetowej producenta
Przejdźmy jednak do konkretów. Oświetlenie montowane na skuterze nurkowym to nic nowego. Chciałby się powiedzieć, że posiadacze jednostek DPV od zawsze w ten czy inny sposób obwieszali swoje maszyny latarkami. Były to jednak rozwiązania niedoskonałe, gdzie zawsze coś odbywało się kosztem czegoś innego. Konieczne wiec stało się stworzenie rozwiązania systemowego…
System oświetlenia SLS2
Nowy system oświetlenia od Seacrafta, to próba stworzenia odpowiedzi na potrzeby nurków. Tym, na co warto zwrócić uwagę, jest próba jednoczesnego wyeliminowania wad znanych z dotychczas znanych rozwiązań. Chodzi oczywiście o źródło zasilania i możliwość wygodnego sterowania oświetleniem.
Dwa główne aspekty światła w nurkowaniu, to oczywiście doświetlanie obiektów oraz komunikacja. Dlatego łatwe sterowanie oświetleniem z poziomu skutera było niezwykle ważne i… wydaje się, że udało się stworzyć rozwiązanie na miarę potrzeb. W SLS2 moc światła można bowiem regulować za pomocą przycisków na wyświetlaczu skutera.
Co więcej, rozwiązano również kwestię zasilania. System oświetlenia SLS2 został zaprojektowany tak, aby móc go w bezproblemowy sposób zintegrować ze wszystkimi skuterami marki Seacraft, z zainstalowanym konwerterem zasilania. Całość pobiera energię przez gniazdo zasilania E/O, bezpośrednio z akumulatora naszego DPV.
Częściowa specyfikacja
- Maksymalna głębokość pracy: 300 m
- Testowana głębokość: 350 m
- Moc światła: 2 x 3600 lumenów
- Moc: 2 x 30 W
- Kąt świecenia: 14°
- Temperatura barwowa: 5700 K.
- Typ diody LED: 2 x XHP70.2
- Ochrona termiczna: tak
- Regulacja jasności: za pomocą przycisków na wyświetlaczu DPV
Cena: 498 EUR
W Belgii zalane podziemia skrywają prawdziwy raj dla nurków jaskiniowych – kopalnię Denée. Więcej o tym niezwykłym miejscu przeczytacie w 13 numerze naszego kwartalnika DIVERS24! Magazyn w wersji cyfrowej dostępny jest nieodpłatnie, natomiast wersję drukowaną możesz nabyć w naszym sklepie internetowym.