Słownik pojęć

Dodane przez Administrator Czerwiec 20, 2011 14:59

Słownik pojęć

Capping

ograniczenie ilości odsłon reklamy dla pojedynczego użytkownika. Capping=2 oznacza, że każdy użytkownik zobaczy reklamę maksymalnie 2 razy.

CPM (ang. cost per mille)

model zakupu, koszt jednorazowego dotarcia z przekazem reklamowym do tysiąca osób; oznacza koszt 1000 wyświetleń reklamy na stronach WWW lub wysłania e-mailingu reklamowego do 1000 kont pocztowych.

CTR (ang. click through ratio)

to stosunek liczby kliknięć w reklamę na stronach WWW do liczby jej wyświetleń; powszechnie stosowany wskaźnik skuteczności reklamy internetowej. CTR wyrażany jest procentowo.

Adserwer (ang. adserver)

serwer reklamowy umożliwiający emisję i zarządzanie internetowymi kampaniami reklamowymi oraz raportowanie i analizę wyników kampanii. Adserver zajmuje się wyświetlanie na stronach internetowych reklam przy każdym odświeżeniu strony. Mogą to być reklamy statyczne lub animacje. Adserver posiada także inne funkcje, takie jak zliczanie liczby emisji/kliknięć reklam oraz generowanie raportów na podstawie zebranych statystyk.

Baner reklamowy

to graficzny element reklamowy (statyczny lub animowany) umieszczany centralnie w górnej części strony. Kliknięcie w banner powoduje przeniesienie internauty do serwisu reklamodawcy. Banner ma rozmiar 468×60 pikseli.

Billboard

to graficzny element reklamowy (statyczny lub animowany) umieszczany centralnie w górnej części strony. Kliknięcie w banner powoduje przeniesienie internauty do serwisu reklamodawcy. Billboard ma rozmiar 750×100 lub 750×200 pikseli (Double Billboard). Kliknięcie w reklamę powoduje przeniesienie internauty do serwisu reklamodawcy. Billboardy tak jak bannery mogą być rozwijane do większych rozmiarów (billboard rozwijalny).

Ciasteczka (ang. cookies)

są to informacje tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane po stronie użytkownika za pośrednictwem jego przeglądarki WWW. Domyślne parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Ciasteczka są stosowane najczęściej w przypadku liczników, sond, sklepów internetowych, stron wymagających logowania, reklam i do monitorowania aktywności odwiedzających.

Emisja (ang. impression)

wyświetlenie reklamy.

Flash

technologia opracowana przez firmę Macromedia do tworzenia animacji z wykorzystaniem grafiki wektorowej na zasadzie klatek kluczowych. Pozwala tworzyć interaktywne, multimedialne, bazujące na grafice wektorowej strony WWW. Technologia wykorzystywana do produkcji reklam internetowych.

Unikalny użytkownik (ang. Unique User)

użytkownik odwiedzający serwis WWW w określonym przedziale czasowym. Liczba unikalnych użytkowników określana jest na podstawie cookies.

Dodane przez Administrator Czerwiec 20, 2011 14:59

Dołacz do nas na Facebooku

Mares
CN DOM

Nadchodzące imprezy nurkowe

Lipiec , 2019

Sortowanie

Brak wydarzeń

Divers24 DAN